LANGKAH RONGGENG


Website Hit Counters

19 December 2010

yummyy ,


tadaaaa !!
ceh cehh . nampak sedapKAN ? yahh ! memang sedaplahh . ohh , lihatlah sapa yang cook nye . ehemm . cik FITRAH NABILA yang cooking taw . hmm . memang sedap dan cantikkan . huhuh ! 100 persen taw aku yang buat tanpa pertolongan ibu pun . yah ! aku memang da berjaya membuat kek coklat yang enak . mybe suatu hari nanti aku boleh jadi pembuat kek yang berjaya . mana tahu la kan . rezeki di tangan Tuhan . haha (bangga) . cehh ! hmm . walaupun ada beberapa accident yang telah membantutkan aku m'cooking , btw jadi juga akhirnya dengan berkat Illahi . Alhamdulillah ~
hmm . aku tahu , mesti korang tertanya tanya kan ' bagaimana nak buat kek tuhh ?'
lalalala ~ senang jehh . kompem korang boleh buat punya lahh ! okay . now ! aku kongsi resepi ni yee . cubaa taw !


BAHAN BAHAN

2 cawan tepung gandum
1 cawan sebuk koko
1 sudu baking powder
1 sudu teh birkabonat
2 biji telur
1 cawan minyak masak
2 cawan gula
2 penutup perisa vanila
1 tin susu cair

CARA CARA

  1. pukul telur sampai kembang
  2. masukkan gula dan pukul lagi
  3. masukkan minyak dan terus pukul sehingga benar benar kembang
  4. masukkan tepung gandum , sebok koko , bikabonat , baking powder ( yang telah diayak)
  5. masukkan susu cair
  6. kacau sebati
  7. akhirnya masukkan perisa vanila

yahh ! senangkan ? hmm . cuba taw ~ iyaa amat senang !

SELAMAT MENCUBA

No comments:

Post a Comment

 
Christening Gowns, Free Blogger Templates